Selasa, November 04, 2008

Felda Semenchu, Kota Tinggi, Johor
















10hb Oktober 2008, Jam: 9.00 mlm saya bertolak ke Felda Semenchu, Kota Tinggi, Johor bagi menghadiri Program Pelancongan Pelajar (3P) Peringkat Kebangsaan. Tiba di Felda Semenchu jam: 11.00 pagi. Jauh perjalanan terasa penat tubuh badan. Saya tinggal di Homestay, rumah Pak Said. Memang best di rumah nya..tapi bilik sempit sangat kena share dengan pelajar 3 orang dari SK Geting, Tumpat. Malam tue tak dapat tidur kerana terpaksa tidur di bawah katil...Keesokkan harinya saya berpindah ke The Pulai Desaru Beach Resort. Selama seminggu saya disana. Rindu teramat sangat pada anak-anak. Pada hari ketiga berada di sana, pelajar-pelajar menyertai pertandingan Explorace..saya sebagai pegawai MTPN Kelantan telah diarah untuk menjaga check point 1, perlepasan explorace...Pada hari ke-4 pula, saya mengikuti rombongan ke Fruit Farm. Bessstttt..
Mcm2 buah-buahan dapat makan free...Tak semestinya buah-buahan saje..tapi binatang pun ada..ikan, kambing, burung dan banyak lagi..
16hb Oktober 2008, Jam: 8.30 pagi bertolak balik dari Felda Semenchu (Selamat Tinggal) ke Kota Bharu. Tak sabar rasanya nak jumpa dengan anak-anak...RINDU SANGAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan