Selasa, November 04, 2008

Duit Tak Ade!!






Kisahnya begini...saya ingin membina rumah di tepi rumah saya (tanah sempit jer) tetapi duit simpanan tak de (00000.00). Masalah nye skrg ni..plan dh siap cuma tunggu nk buat loan (pinjaman bank) jer..yang saya confius skrg ni..husband saya tk izinkan saya membuat loan yg banyak (RM130,000.00) kerana bulanan yang hendak dibayar ke bank lebih kurang RM 800.00 sebulan. Banyak lagi tanggungan yang belum selesai..memanglah best ada rumah sendiri, ada privacy tetapi tiada sokongan dari husband plak... Yang saya takutkan sekarang ni, macam mana nk beritahu family saya tentang rumah yang nk dibina itu ditangguhkan dulu sementara simpanan sendiri ada lebih kurang RM 30,000.00 hingga RM 50,000.00 (tak lah banyak sgt buat loan). Saya pasti kena marah, sebab saya yang bersungguh-sungguh sebelum ini..hinggakan dh siap plan. Saya yang bodoh tidak berbincang dulu dengan husbang mengenai hal ini..yang harus ditanggung adalah suami isteri..bukannya orang lain.. Sabarlah dulu sebelum membuat keputusan yang sebenarnya...tak sabar nak ada rumah sendiri..nak membina kehidupan berkeluarga tanpa diganggu orang lain..sabar jer laa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan