Rabu, November 05, 2008

Diet...




Semua org nk kurus, nk nampak cantik...saya pun begitu. Tapi selepas bulan puasa baru-baru ini, berat badan saya naik..dulu 52kg..tp makan tk henti-henti jamuan hari raya, biskut, kek, nasi dagang, kuzi, laksa dan macam-macam lagi..hinggakan berat badan naik 56kg...Alamak sampai 4kg naik..
Sekarang tgh diet...bermula 01hb November 2008 (Hari Sabtu) saya tidak pun menjamah nasi, hanya makan sayur-sayuran dan buah-buahan jer...
Entahlah turun ke tak berat badan ni..tunggu 16hb November ni, saya ada medical check up..Bukan apa saya diet ni..suami ada tegur saya..kata saya ni berat (macam lah dia pernah angkat saya) hehehehe..suami saya cakap kalau saya jalan dgn dia, kalau orang tanya dia akan cakap saya ni kakak dia (sebab gemuk)..merajuk lah saya..sampai hati..gemuk sikit pun dah tak nak mengaku isteri...uwaaa uwaaa (keju keju)
Kawan-kawan pun ada tegur jugak..mcm 'kfc bergerak lah' (maskot) ..eeeeee geram nyeeee
Sekarang saya kena usahakan 'diet' untuk turunkan berat badan ke asal 52kg tapi kalau boleh 50kg lagi cantik...sama-samalah kita tengok berhasil ke diet saya ni...saya janji dengan suami tak nak makan nasi selama sebulan..Insyallah kalau tak de apa-apa penyakit yang datang...
Saya sedihlah baju kebaya saya banyak dh tak boleh nak pakai..tak kan nak pakai baju kurung jer..tak cantiklah..boringggg
Apa pun JUST WAIT N SEE

3 ulasan:

  1. haloo...diet maa...jangan tak diet...
    jangan kurus macam aku sudohhh...pakai baju semua tak kena.

    bakpo gambar kat atas tuh..macam pakai pad la..hahahah...

    BalasPadam
  2. Kurus tak bererti lawa, gemuk tak bererti hodoh... yang penting hati... tanya suami dia nak yang macam mana? heee...

    yo pilih sihat2 cikit, peluk best... heee...

    BalasPadam
  3. dh tnya suami...dia gelak itu bermakna dia tk suka saya gemuk...eeee

    BalasPadam